1.1) KAŽDÝ účastník raidu je povinen mít komunikační program MUMBLE - ikdyž třeba nemá mikrofon, tak alespoń na poslech. Bez mumblu nebudete bráni na raidy.
1.2) Během souboje s bossem nebo při vysvětlování taktiky se nebudou řešit zbytečnosti a věci netýkající se raidu!
2.1) Hlásit se do GEMu, ikdyž víte, že na daný raid jít nemůžete, tak stejně se zapište, že nejdete, ať leadeři vědí s kým můžou a s kým nemůžou počítat.
2.2) Když už se na raid přihlásíte, tak se dostavte.
2.3) Hráči přihlášení přes GEM na raid mají při skladání party přednost (v rámci rozlišení na DPS/heal/tank má ovšem přednost ten kdo je potřeba na konkretní raid).
2.4) Pokud se hráč zapsaný v GEMu nedostaví 5 minut před začátkem raidu (tzn. raid začíná v 18:00 a daná osoba nedorazí do 17:55) a nedá dopředu vědět, že se zdrží apod. je automaticky nahrazený buďto jiným člověkem v GEMu v případě překročení kapacity v odvětví povolání nebo hráčem, který v GEMu zapsán není a má zájem jít.
2.5) Raid se začíná skládat cca 15-20 minut před jeho začátkem.
3) THREAT METER:
3.1) Všechna DPS a tanci budou mít FUNKČNÍ threat meter (Omen, DTM)
3.1) Každý si bude hlídat vlastní THREAT a nebude moby a bossy úmyslně "trhat".
4) DURABILITY:
Na jakýkoliv raid chodit s opraveným equipem, sice máme lidi co mají engeneering a repair bota, ale když dvakrát zemřete a začnete vyřvávat, že máte rudý (rozbitý) equip tak je to vaše vina.
5) POTKY, ELIXÍRY, JÍDLA:
5.1) Shánějte si vlastní věci na "boost" postavy, elixíry, potiony a jídla na staminu, agilitu a tak. Guild banka je v tomto směru plně k dispozici, když nemůžete vybírat, říkejte si vyšším rankům, ale nemůžete vždy spoléhat na to, že guild banka bude vždy plná a nebo, že tam budou věci které se vám hodí.
5.2) Alchemisti, Kuchaři a enchanteři, kteří vyrábějí pro guildu elixiry, potiony, flasky, jidla či olejíčky, dávají do guildy svůj vlastní čas a materiál. Nic za to nechtějí, ale když už si vezmete tyto boost itemy z GB na raid je slušnost v raidu za ně alespoň poděkovat.
6) LOOT:
6.1) Loot se rozděluje, až jsou VŠICHNI poressovaní a žijí.
6.1.1) Zvláštní případy BOSSu (Fantom a jiní kteří mají u sebe moby co nezemřou po killu bosse) NIKDO nelootuje bosse do ukonření boje! Lootuje první RL případně jim určená osoba!!!
6.2.) Tento bod byl zrušen v důsledku systémových úprav na serveru (hráč který není u zabití bose, nevidí loot).
6.3) Drop z bossu se rozděluje ROLLem (přes MasterLoot), V T4 instancích platí výsledek rollu, v T5 instancích drop dostává hráč s nejvyšší prioritou s přihlédnutím k main/alt charakteru postavy. V T6 instancích opět rozhoduje EPGP priorita.
6.3.1) V určitých specifických situacích je možné, že se o rozdělení dropu může rozhodnout dle názoru RL/oficirů.
A. pravidlo bylo zrušeno, pravydlo nyní řeší systém EPGP
B. B - Ve výjimečných situacích bude na Item pomocí rollu mít bez ohledu na roll nárok ten, který je vedením a raidleaderem označen za klíčového v dalším postupu v raidování. (Main tank, Main healer, důležité DPS atd.)
C. C - Budou se upřednostňovat v lootovani itemu z bosse main postavy před alt postavami. Tzn. Pokud člověk s již vyequipovanou postavou si chce doequipit alt postavu a budou společně s někým jiným rollovat o item, bude mít přednost člověk, který chce daný item/token na svou hlavní postavu. EDIT:
Byly upřesněny a změněny pravidla pro rozdělování lootu v raidech a to následovně.
T4 raid 10 man - jede se na group loot, případně Master loot, itemy se rozdávají dle rolování, žádné EPGP body.
T4 raid 25 man - jede se na Master loot, itemy se rozdávají dle rolování bez ceny GP s vyjímkou páteře z Grulla. Za každého bosa je připsáno 500 EP bodů.
T5 raid - jede se na Master loot, itemy jsou rozdávány dle priority, ALE v případě Main postavy má tato přednost při přidělování itemů oproti Alt postavě, bez ohledu na prioritu (vyjímku tvoří případy donuceného jití raidu za alta, tam lze dát item i altovi jako kdyby to byl main). Lidi ve zkušební době jsou poslední v řadě při rozdílení lootu, bez ohledu na main/off určení postavy!! (opatření zavedeno z důvodů, že se k nám chodí naeqipit alti z jiných guild)
Ceny itemů byly sníženy, na main spec cena 10% GP, na off spec cena 0 GP. Za bosa se dává 1500 EP bodů.
T6 raid - jede se na prioritu, cena itemů main spec 100% ceny, off spec 10% ceny.
V případě ALT postavy která je vzitá do T6 raidu když je nutno ji vzít, nelze vyměnit EQ na úrovni T4 za item T6 na úkor jiného hráče s main postavou bez ohledu na prioritu, ovšem záleží i na posouzení konkrétní situace RL, CL a oficíry.
V případě nezájmu o drop ze strany main spec a vyhlášení rolu na off spec se postupuje dle priority bez ohledu na main/alt určení postavy.
6.4) Itemy na které se nevztahuje MasterLoot, ikdyž je zapnutý (Magtheridon Head, Item z Kael'thase, itemy v bednách z Time Eventu v ZA) se NESMÍ brát bez dovolení (výhra v rollu). Pokud se tak stane, následuje okamžitý kick z raidu a ztráta nároku na zbylý drop + další postihy, které vznese vedení. !!Preventivně vypínejte AUTOLOOT!!
6.5)
SWP -
* Plánky které jsou SB (vidí jen lidé s určenou profesí) jede roll
* Plánky které nejsou SB se budou brát do GB aby se nezdržoval raid, následně po ukončení raidu si o ně můžou zájemci napsat. Rozdělení bude na EPGP systém, ovšem s aukčním systémem. Nevyhrává ten s nejvyšší prioritou, ale ten kdo nabídne nejvíce GP. Cena TOP plánků začíná na 350 GP, ty (případně víc podle nabídky) se hráči který vyhraje přičtou do systému a sníží se mu tím priorita na další loot.
* Tyto plánky budou vydány pouze pro potřebu postavy, neexistuje aby se vydalo za GP body něco na prodej!
* Sunmote - dají se do GB při splnění podmínek (aktivita v gildě, v raidech, podpora gildy bude na rozhodnutí vedení vydáno na výrobu itemů z craftu.
* Gemy jdou do GB stejně jako v BT/Hyjalu a vydávají se na vyžádání.
7) AFK-ování:
7.1) Případné AFK se bude hlásit dopředu. Vždy uvedete na jak dlouho jdete AFK, na koho se pověsíte (follow).
7.2) Je zakázáno AFKovat před bossem - ať už těsně před bojem, při buffování nebo vysvětlování taktiky. Prostor pro případný AFK je při vybíjení trashe. Trestá se přidáním GP bodů!!
7.3) V případě, že si raidleader či vedení všimne jedince který velmi často AFKuje při zabíjení mobu(trash)má Dungeonmaster po konzultaci s vedením právo nebrat danou osobu do raidu případně ho potrestat přidáním GP bodů.
8) POHYB V RAIDU:
8.1) NIKDO NIKDY nebude stát, nebo běhat před tankem, jediná vyjímka je v přpadě pullu trashe/bosse a zmíněný "puller" nabere trash/bosse až na výzvu tanku/leadera.
8.2) NIKDO NIKDY nezavírá/neotvírá žádné dveře,páčky a jiné mechanismy (vrata, opona, eventy) a je úplně jedno jestli daná sekce už je vybitá nebo není. Toto je práce Leadera/asista. Trestá se přidáním GP bodů.
9) VEDENÍ RAIDU
9.1) Hráči budou poslouchat při raidu "Dungmastery", hlavní slovo má však "Raid Leader".
9.2) Jakékoli problémy v raidu má na starosti Raid Leader. Na něj se budete obracet v případě problému. Když se Vám zdá starost o problém či jeho řešení od Raid Leadera neadekvátní postupujte v žebříčku pravomocí dál na Dungeon Mastera. Ve velmi neblahých situacích kdy ani Dungeon Master není schopen vyřešit Váš problém se obraťte na vedení.
9.2.1) Jakékoli řešení problému a sporů se bude řešit v klidu. Vaším neadekvátním chováním celou situaci jen zhoršíte.
9.2.2) Stoupejte v žebříčku pravomocí jen v případě, zda se Vám zdá problém opodstatněný. V případě, že budete až vedení "otravovat" se svými malichernostmi je možné zhoršení vašich vztahů s vedením.
10) SKLÁDÁNÍ RAIDU A VKLÁDÁNÍ RAIDU DO KALENDÁŘE
10.1) Do Group Calendáře mohou vkládát raidy jen "Dungmasteři" případně oficíři !
10.2) Dungeon Masteří mají přesně vytyčený "program" stabilních raidu, který se dodržuje. Jakékoli zásahy do GEMu (změny bez ohlášení či dohody apod.) jsou zakázané a budou trestány.
PÁR SLOV NA KONEC:
Vzhledem k zlehčování a přehlížení pravidel některými členy se bude na pravidla klást mnohem větší důraz. Nebuďte proto překvapeni, že za věc, která se dříve přehlížela, dostanete trest. Pravidla nám mají dopomoci k získání a udržení dobré morálky, nálady a pohodovějšímu prožití na raidech. Dbejte jejich dodržování a všichni budeme spokojení.
Dále bych rád doporučil stránky nejlepší PvE gildy na Insomnii co na ní působila a to horda guild GENESIS http://wow-forsaken.5forum.info/f11-povolani . Zde najdete celkem dost užitečných rad jak na svou class.
Editováno Kulisarna 29.9.2012 upřesněny pravidla rozdělení lootu
Copyright pan Creativní a kecka Kukuc, zneužítí se bude trestat pečením na ohni pekelném
Vzhledem k tomu, že se nám množí případy, kdy noví hráči absolutně netuší co znamená EPGP systém dám sem krátké vysvětlení.
V EPGP systému získáváte za účast v raidech body EP, body jsou rozdávány za zabití bosů, za ukončení raidu, full clear raid na jeden zátah.
Hodnoty jsou popsány výše v pravidlech, bonusové body za výbornou "práci" rozdává RL dle vlastního uvážení.
Tyto body jsou obdoba DKP bodů, ALE za tyto body samy o sobě nic nekoupíte, respektive nedostanete.
Druhou součástí systému jsou body GP, tyto dostáváte za dropnutí itemů, ceny itemů jsou nastaveny systémem, výše v pravidlech jsou uvedeny změny od systému (slevy).
Systém sám na základě vašeho počtu EP a GP bodů vypočítá tzv. prioritu, která ukazuje jak jste na tom v seznamu ostatních hráčů.
V praxi to znamená, čím víc chodíte raidy, tím víc máte bodů a jste výš v prioritě. Pokud si budete brát itemy, vaše priorita klesá, ale pořád zůstává zachováno pravidlo čím víc chodíte tím víc bodů a větší priorita.
Ten kdo nechodí, nemá body bude mít šanci na zisk itemů leda v případě, že je nikdo jiný nebude chtít.
Jednou za čas je proveden tzv decay, plošné snížení bodů a to jak EP tak GP, priorita tím ve většině případů zůstává nedotčena (vyjímku tvoří lidé, kteří nic nelotují, takže šetřit a nic nebrat taky není ideální). Toto decay se provádí z důvodů, aby se nevyšplhaly počty bodů do milionových částek.
Tolik hrubý nástin funkce EPGP systému dle kterého se řídíme v T5 a T6 raidech.